Bilaga 1 – Nettokostnader 2026–2028
Tekniska ramar | Nämndernas förslag | Beredningens förslag | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2026 | 2027 | 2028 | 2026 | 2027 | 2028 | 2026 | 2027 | 2028 | |
Kommunstyrelsen | -96 842 | -96 842 | -96 842 | -100 529 | -99 729 | -99 729 | -100 724 | -99 924 | -99 924 |
Samhällsbyggnadsnämnd | -85 833 | -83 560 | -83 170 | -101 175 | -93 435 | -92 780 | -90 814 | -89 847 | -89 192 |
Utbildning- och kulturnämnden | -741 844 | -744 815 | -757 003 | -745 195 | -746 313 | -758 502 | -744 275 | -745 468 | -757 657 |
Socialnämnd | -403 314 | -403 247 | -406 828 | -404 619 | -403 397 | -406 978 | -404 619 | -403 022 | -406 603 |
TOTALT | -1 327 834 | -1 328 463 | -1 343 843 | -1 351 518 | -1 342 873 | -1 357 989 | -1 340 433 | -1 338 260 | -1 353 376 |
Budgetmarginal | -21 686 | -22 571 | -23 540 | -21 707 | -22 512 | -23 500 | -13 011 | -5 890 | -10 132 |
Sociala projektmedel | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 | -3 500 |
Pensionskostnader | -74 033 | -78 039 | -85 026 | -76 570 | -81 572 | -86 223 | -76 570 | -81 572 | -86 223 |
Interna pensionsavgifter | 53 398 | 58 249 | 63 442 | 53 398 | 58 249 | 63 442 | 55 660 | 60 702 | 64 650 |
Avtalsförsäkringar | -1 358 | -1 417 | -1 480 | -1 358 | -1 417 | -1 480 | -1 358 | -1 417 | -1 480 |
Löneökning | -50 117 | -79 251 | -107 681 | -51 539 | -81 389 | -112 355 | -51 592 | -81 516 | -112 526 |
Prisutveckling | -10 958 | -22 865 | -35 349 | -11 486 | -23 098 | -35 264 | -11 486 | -22 944 | -35 077 |
Bidrag pendlarstation/20 år | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 | -1 075 |
Upplösning av investeringsbidrag | 1 154 | 1 136 | 1 132 | 1 154 | 1 136 | 1 132 | 1 154 | 1 136 | 1 132 |
Leasingavgifter | 172 | 165 | 103 | 172 | 165 | 103 | 217 | 255 | 236 |
Kapitaltjänst | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 | 90 696 |
Nettokostnad totalt | -1 345 140 | -1 386 936 | -1 446 121 | -1 373 333 | -1 407 191 | -1 466 013 | -1 351 297 | -1 383 385 | -1 446 676 |