Värdegrund

Värdegrund för Burlövs kommun

Vi som arbetar i Burlövs kommun finns till för kommunens medborgare, företag, föreningar och andra som efterfrågar vår service. Eftersom Burlövs kommun är en organisation har vi som arbetar här ett gemensamt ansvar för att alla tjänster utförs med hög kvalitet. Det kräver att vi har ett förtroendefullt samarbete mellan organisationens olika delar och hjälper varandra.

Kommunens medborgare står i centrum för hela vår verksamhet.

Vår värdegrund visar vad Burlövs kommun står för och vilka värden som är grundläggande i och för vår verksamhet.

Burlövs kommuns värdegrund är antagen av Kommunstyrelsens arbetsutskott 2021-01-18, § 4

Vår värdegrund

Bemötande

Vi ger ett bra och positivt bemötande. I våra kontakter utgår vi från medborgarnas behov. Vi är lyhörda, visar omtanke och försöker att ge det där lilla extra.

Förtroende

Vi ger tydlig information och är professionella i alla kontakter. Vi är sakliga och korrekta. Vi ger inte löften som vi inte kan hålla. Det vi lovar håller vi.

Delaktighet

Vi möjliggör dialog. Vi välkomnar synpunkter på kommunens verksamhet och service bland annat via kommunens hemsida.

Tillgänglighet

Det är lätt att komma i kontakt med oss och sätten att nå oss är många – via personliga möten, röstsamtal, e-post, hemsida och sociala medier.

Likabehandling

Vi bemöter alla på ett likvärdigt sätt – med respekt, vänlighet och förståelse.

Genom ett gott och likvärdigt bemötande, hög tillgänglighet, förtroendefulla möten och dialog skapar vi trygghet.

Att våra medborgare känner trygghet i kontakten med oss är av största vikt.

Denna hemsida använder så kallade cookies. Genom att fortsätta besöka denna sida godkänner du användandet av cookies.   Läs mer